יום ראשון, 19 בפברואר 2017

הלוחשת לחיות



שירי כרסנטי החליטה לשלב את אהבתה הגדולה עם מקצוע לחיים. היא מטפלת בבעלי חיים בשיטות טיפול של הרפואה המשלימה, כגון: פרחי באך, דיקור סיני, צמחי מרפא ועוד. "אם זה עובד עלינו, למה שזה לא יעבוד על בעל החיים שלנו?", היא אומרת


שירי פריאנט



שירי כרסנטי החליטה לשלב את אהבתה הגדולה עם מקצוע לחיים. שירי, בת 28, תושבת ראש פינה, מספרת כי מאז שהיא זוכרת את עצמה, היא אוהבת בעלי חיים והשאיפה שלה הייתה לעבוד איתם. "רציתי עבודה שתשלב את האהבה שלי לחיות. הוצאתי תואר במדעי בעלי החיים במכללת תל חי", היא מספרת, "עם התואר יכולתי לעבוד במעבדות ולא לזה כיוונתי. התכנון היה להמשיך ללימודי ויטרינריה, אבל דברים אצלי השתנו. חיפשתי תחום אחר שבו אוכל להיות באינטראקציה עם בעלי חיים וכך הגעתי למכון וינגייט. סיימתי לפני כשנה את לימודי התעודה בוינגייט, שם התמחתי בתחום הרפואה המשלימה בחיות. זהו נושא מאוד רחב ואני כל הזמן ממשיכה ללמוד בעצמי".


שירי מספרת כי אומנם התחום יחסית חדש בארץ ולאט לאט מתחילים להיפתח אליו, אבל בחו"ל התמונה שונה לגמרי. "בארצות אחרות, כמו בסין למשל, זה נחשב לרפואה ויטרינרית מסורתית, כי הגישה שלהם קצת שונה. הם מאמינים בטיפולים המשלימים, במניעה, באורח חיים מאוזן יותר", היא מסבירה.


מה ההבדל בין הטיפולים שאת מעניקה לטיפול אצל ויטרינר?

"זה לא סותר אחד את השני, זהו טיפול משלים. יש דברים שאני לא יכולה לטפל בהם, כמו בעל חיים שנדרס והוא זקוק לניתוח. הגישה של הרפואה המשלימה עובדת על האיזון בגוף. אם כלב סובל ממחלה כלשהי, זה מעיד על חוסר איזון בגוף, בדיוק כמו אצל בני אדם. ההבדל הוא שבני אדם יכולים להסביר לך את הבעיה, את בעלי החיים אני צריכה לאבחן, ואני עושה זאת על פי נקודות אבחוניות בגוף של בעל החיים ובדיקה גופנית, בדיוק כמו אצל ויטרינר".


מי בדרך כלל מגיע לטיפולים כאלה, מניסיונך?

"בדרך כלל מדובר באנשים שמעדיפים טיפולים משלימים מאשר תרופות, כמו שהם מעדיפים בשביל עצמם. מצד שני, היו אצלי אנשים שכבר הגיעו למבוי סתום אצל הויטרינר והם פתוחים לשיטות אחרות. למשל, טיפלתי בכלבה שסבלה מגירודים במשך שנתיים וממש פצעה את עצמה. כל הגוף שלה התמלא קרחות באיזורי הגירוד. כל התרופות שהיא קיבלה לא עזרו או הקלו עליה. באבחון שעשיתי הגעתי למסקנה שזה הגיע מלחץ נפשי ולרוב היא התגרדה במצבים מסוימים. הרכבתי לה תמצית של פרחי באך, שתעזור לה להפחית את הלחץ, וכעבור שבועיים כל הקרחות בגוף נעלמו לה. היא הפסיקה להתגרד. יש המון תמציות שיכולות לעזור בכל מיני מקרים, למשל: תמציות שעוזרות למקד את תשומת הלב של הכלב או החתול, תמציות שמפחיתות לחץ. אני מרכיבה את התמציות על פי הצרכים של החיה".


שירי מגיעה לבית הלקוח לטפל בבעלי החיים. היא מאמינה שזו הדרך הנכונה, כי בעל החיים מרגיש הכי בנוח בביתו. היא לרוב עובדת עם כלבים וחתולים, אך גם עם סוסים. מלבד פרחי באך, שירי מטפלת בתחומים נוספים של הרפואה המשלימה:


דיקור סיני – החדרת מחטים לנקודות ידועות המשפיעות על מצבים שונים בגוף. בשיטה זו משתמשים לטיפול בבעיות במערכת העיכול, בכאבים, בבעיות עור או בעיות אורטופדיות.


צמחי מרפא – לטיפול בבעיות שונות, כגון: שיכוך כאבים או טיפול בדלקות.


כירופרטיקה – לטיפול בבעיות נפוצות אצל סוסים, כגון: תיקון הפרעות תפקודיות שמקורן בעצמות, הפרעות שנגרמות עקב אופי עבודתם שגורם ללחץ על העצמות.


ארומתרפיה – שימוש בשמנים אתרים לטיפול בבעיות שונות, כגון: כאבים מפרקים, הרגעה או בעיות עור.


כיצד מטפלים בבעל חיים עם שמנים או תמציות?

"את השמנים האתרים, למשל, אני מטפטפת במקום בו רובץ הכלב או באמצעות מבער. חוש הריח של הכלב הרבה יותר מפותח משלנו וכוח הריפוי בשיטה זו הוא הריח. את הטיפול בפרחי באך, לעומת זאת, יקבל בעל חיים בבליעה. צמחי מרפא יש גם בתמציות, בקפסולות, באבקות".


בעלי החיים לא מתנגדים לטיפול?

"קודם כל אני עוזרת להם להירגע באמצעות שמנים אתרים. יצא לי לדקר כבר הרבה חתולים, כך שהכל אפשרי".


שירי מסבירה כי למרות שבאיזור הצפון עדיין לא ממש מודעים לתחום, יש לה היענות. "בעל חיים לא יודע מה זה פלסיבו, הטיפולים פשוט עובדים ויש הוכחות בשטח. אם זה עובד עלינו, למה שזה לא יעבוד על בעלי החיים שלנו? ".








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה