יום שבת, 25 בפברואר 2017

לראשונה בארץ - שלושה בוגרי מכללת תל-חי הביאו לגליל את פסטיבל "סרטי הרפתקה, מסע ואתגר עולמי"




הפסטיבל מתקיים מדי שנה בארצות רבות בעולם ומחבר בין תרבות הקולנוע לטיולי שטח וספורט אתגרי. איה מארק, ממארגני הפסטיבל: "הפסטיבל מתקיים במכוון בחורף על מנת לעורר את התיירות בצפון בתקופה הכי יפה שלו"


שירי פריאנט



איה מארק ובן זוגה גיא אילן, יחד עם חברם יואב רותם, הגיעו לגליל על מנת ללמוד במכללה האקדמית תל חי. לאחר שסיימו, החליטו השלושה, שנישבו ביופיו של הגליל, להישאר. "אנחנו  גרים, עובדים ופועלים בגליל העליון", הם אומרים. "כל אחד מאתנו מתעסק בתחומים קצת שונים- מספורט אתגרי, דרך תיירות, ועד טבע וקהילה, אבל אפשר להגיד שמה שמחבר בינינו זה שאנחנו מונעים ממקום של רצון להיות מחוברים לסביבה שלנו- שהיא כל כך יפה ומיוחדת כאן, בגליל העליון".  


ההחלטה של השלושה השתלמה, במיוחד עבורנו. הם החליטו ליזום ולייצג, בפעם הראשונה בארץ, פסטיבל ייחודי של סרטי הרפתקה, מסע ואתגר, בשילוב עם סדנאות מגוונות שיתרחשו בטבע הגלילי. הפסטיבל נוסד בארצות הברית, אך הוא מתקיים בארצות שונות בעולם, ובפעם הראשונה בישראל.


השלושה הכירו בעקבות האהבה המשותפת שלהם לטבע ואתגר. גיא הגיע ללמוד בתל חי מירושלים, יחד עם בת זוגתו איה, שהגיעה מהוד השרון. את יואב, במקור מבית שאן, הם הכירו דרך קהילת הטיפוס בצפון. "זו קהילה די צעירה, אבל ממש חזקה פה באיזור", אומרת איה. "מגיעים לכאן מטפסים מכל הארץ".


גם את שותפה לאהבת האקסטרים?

איה: "אני מדריכה באגמון החולה ומאוד מחוברת לתחום הצפרות ולטבע בכלל. גיא יותר מייצג את תחום הטיפוס ורכיבה על אופניים, ויואב מנהל את מצוק האקסטרים בצוק מנרה.  כך שכל אחד הביא קצת מעצמו לפסטיבל".


הפסטיבל קיים כבר שנים רבות במספר ארצות בעולם. "זהו פסטיבל שמחבר בין תרבות הקולנוע לחוויה בשטח", מספרת איה. "גיא ויואב שמעו על הפסטיבל ויום אחד הם דיברו ביניהם ואמרו שהגליל הוא מקום אידיאלי בשביל לארח פסטיבל מסוג זה. זה המקום שיש בו טיולי שטח, טבע, צפרות, הרים, הכל מהכל. בנוסף, מאחורי הפסטיבל עומד משהו שמחבר בין אנשי הקהילה. מי שיזם את הפסטיבל הוא מטפס הרים, שכמה שנים לאחר מכן נהרג במפולת. מאז הפסטיבל קיבל פן קהילתי".


באיזה אופן?

איה: "המפיקה של הפסטיבל היא אחותו של המייסד שנהרג, כל הצוות בהפקה הם חברים שלו. כשחשבנו להרים את הפסטיבל בארץ, דיברנו בשיחת סקייפ עם המפיקה, שיושבת בקולורדו, ארה"ב. היא אמרה לנו בעצמה שהערך העליון של הפסטיבל הוא הקהילה. לכן מאוד התחברנו לרעיון. פנינו לכמה מארגנים, אך אליה הכי התחברנו ולכן שמחנו שקיבלנו תגובה חיובית לייצג את הפסטיבל בארץ. לאחר מכן, גיא נסע להתנדב בפסטיבל שהתקיים בארצות הברית בספטמבר, כסוג של הכנה והבנה למה שיקרה כאן".


איך הצלחתם להרים דבר כזה לגמרי לבד ובלי ניסיון?

סיור באגמון החולה
"היו לנו הרבה קשיים, אך גם הרבה דברים שדחפו אותנו קדימה וקיבלנו המון פרגונים מהסביבה. המועצה האיזורית גליל עליון גרמה לנו להרגיש שזה אפשרי ועזרה,  מרכז קלור יארח את הפסטיבל וכל הסרטים יוקרנו שם. בנוסף, גייסנו ספונסרים שתרמו ומערך של מתנדבים שעזרו לנו עם העיצוב הגרפי, עם החלק האומנותי של הפסטיבל, עם תלייה של פלאיירים, עם התרגום. בסך הכל, הפסטיבל עובד ללא תקציב, רק ממכירות הכרטיסים. אני בטוחה שהפעם הראשונה לא תהיה בדיוק איך שנרצה שהיא תהיה, אבל אני גם בטוחה שבכל שנה אנו נגדל ונתפתח. כמו שאנחנו אומרים- אנחנו לא אצני ספרינט, פתחנו בריצת מרתון".


הפסטיבל יתקיים בתאריכים 02-04/03/17 . זהו כאמור פסטיבל ראשון מסוגו בארץ- פסטיבל סרטי הרפתקה, מסע ואתגר. הוא יתקיים במרכז קלור – כפר בלום, ויהיו בו הקרנות של סרטים בינלאומיים וסרטים ישראלים, הרצאות מעוררות השראה של הרפתקנים ישראליים, מתחם אינטראקטיבי, סדנאות בטבע הגלילי ויריד של תוצרת מקומית.


הפסטיבל מאגד בתוכו תרבות, תיירות וטבע, והצפון מציע את כל הדברים האלה- טיול בנחל סוער, סקי בחרמון, סנפלינג בצוק מנרה, אופניים, קייקים, מפגש עם חיות בר ומרחבים פתוחים שקוראים להמוני אנשים לצאת ולטייל. "אנחנו רוצים לחגוג את הייחודיות הזו ולאגד הכל באירוע תרבותי קולנועי, של הקהילה ובשביל הקהילה".


למי מיועד הפסטיבל?

"לכולם. גם לאלה שחזרו מהטיול הגדול ומחפשים השראה לעוד אחד, גם למשפחות עם ילדים. יהיה מתחם אינטראקטיבי לילדים, יהיו סדנאות ייחודיות לילדים ולמבוגרים. הסדנאות כולן יתרחשו ביום שבת בבוקר בטבע הגלילי. תהיה סדנת צילום, סדנת קייקים למתחילים על נהר הירדן, סדנת זריחה באגמון, סדנת טיפוס במצוק הנעלם, סדנת ליקוט ביער בירייה ועוד. הסרטים יוקרנו במרכז קלור ושם תתרחש גם סדנת היוגה. באמת שיש מהכל לכולם".


איך אתם מרגישים לקראת הפסטיבל?

"אנחנו מאוד נרגשים, קצת חוששים ממזג אוויר, אבל החלטנו לקיים את הפסטיבל במכוון בחורף. קודם כל בגלל שהנוף הגלילי הכי יפה בתקופה זו וגם בגלל שהתיירות פה נובלת בחורף. המטרה הייתה להביא לכאן אנשים דווקא בתקופה שפחות מגיעים לכאן. אנחנו מקווים שנצליח להשרות את האווירה שלנו באירוע, שהיא אווירה צעירה וקלילה. אני בעיקר מקווה שמי שיצא מהסרטים או מהסדנאות, ידגדג לו החשק לצאת לטיול בשטח. וכמובן, התקווה היא שיראו את הפוטנציאל ושהפסטיבל ימשיך ויגדל בשנים הבאות".











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה