יום שני, 3 באוקטובר 2016

מתחילות מחדש - חלק 2 - הסטייליסטיות


מאת שירי פריאנט

בהמשך לכתבה הקודמת, שוחחתי עם שתי נשים מצחיקות ושנונות, שבחרו לשנות את מסלול חייהן- מעבודה נטולת זוהר לעולם ששופע בסטייל. כרמית קזז ואירית מגורה, שתי סטייליסטיות מוערכות, מדברות על השינוי המסוגנן ונותנות כמה טיפים לסטייליסטית המתחילה.

כרמית קזז – סטייליסטית אישית, מעבירה הרצאות בנושא

כרמית קזז, 35, עבדה בחברה סלולרית מאז שסיימה את התואר הראשון שלה. "התחלתי כנציגת שירות בחברה ולאחר מכן התקדמתי לכמה תפקידים ניהוליים. את בעלי הכרתי בעבודה. עבדנו יחד שנים רבות ואז נולד הבן הבכור שלי, שהוא היום בן 5. באיזשהו שלב משהו השתנה בחברה, ותוך כדי גם אני השתנתי. בקושי ראיתי את הבן שלי בשנה הראשונה לחייו והחלטתי שאני חייבת שינוי. עזבתי את העבודה הקבועה והיציבה וחיפשתי את עצמי".

איך הגעת לסטיילינג?

"מעולם לא התעניינתי בסטיילינג, לא ידעתי בכלל איך להתלבש. החלטתי לקחת קורס אישי בנושא בשביל הכיף. תוך כדי הקורס עברתי שינוי בעצמי ופשוט נשאבתי לעולם הזה. למדתי איך להתלבש ואיך לקבל את הגוף שלי. סוף סוף הבנתי שאחרי הלידה, הבטן שלי לא הולכת לשום מקום, אבל למדתי איך להתלבש בצורה מחמיאה יותר, וזה גרם לי לשחרר את הביקורתיות כלפי עצמי והגוף שלי".

באיזה שלב זה הפך למקצוע?

"בהתחלה פינטזתי על זה בלילה אבל לא העזתי לעשות עם זה כלום. מצאתי עבודה חלקית שתכניס לי קצת כסף. במקביל עסקתי בסטיילינג קצת בערבים ובסופי שבוע, וכשנולדה הבת שלי, החלטתי לעשות את המהפך. לא רציתי להתעורר בגיל 60 ולהתחרט על כך שלא ניסיתי. עזבתי את העבודה החלקית לאחר חופשת הלידה שלי ומאז אני מתעסקת רק בסטיילינג".

רוב הנשים שראיינתי אמרו שהשינוי קרה להן במהלך חופשת הלידה

"תראי, חברות הסלולר מאוד תובעניות. בשנה האחרונה שלי, כשילדתי את בני הבכור, הכנסתי אותו למשפחתון, אמא שלי הייתה מוציאה אותו, אני הייתי חוזרת אחרי 7 בערב ורואה את הבן שלי פעם בשבוע. זה הכניס אותי לדיכאון והבנתי שאני חייבת איזשהו שינוי. נורא פחדתי להיות עצמאית כי הכניסו לי לראש המון פחדים. בגלל זה בהתחלה עבדתי במשרה חלקית תוך כדי. היום אני עוסקת רק בסטיילינג. זה עדיין קשה, אבל לפחות אני רואה את הילדים שלי".

את השינוי שלה עשתה כרמית לפני כשנתיים וחצי. היום היא עוסקת בסטיילינג אישי שכולל ליווי אישי, אחד על אחד, בבית הלקוחה ואז בחנויות. בנוסף, כרמית מעבירה הרצאות מרתקות בנושא והיא אחראית על ימי הסטיילינג של כל החנויות של דורין פרנקפורט. בזמנה הפנוי היא עושה סיורים בחנויות יד שנייה ווינטאג' ומעבירה שיעורים ב"סטיילינג גורו", בית הספר בו למדה.

איך את משווקת את עצמך?
"בעיקר בפייסבוק, הרבה מפה לאוזן, אני כותבת בלוג ב'סלונה', נטוורקינג".

יש ביקוש לסטיילינג?
"לגמרי, לכולנו יש כאב מסויים בנושא של לבוש. רוב הנשים לא באמת יודעות מה ללבוש או איך להתלבש. נשים ממש אוהבות וצמאות לזה. ככל שהתחום הזה מתפתח, אז יש לזה יותר ביקוש. אבל היום גם הגיעו להבנה שסטיילינג זה לא רק לעשירות, כל אחת יכולה להרשות לעצמה. יש המון ערך מוסף בפגישה עם סטייליסטית. את לומדת איך להתלבש נכון, איך לקנות בזול ואיך להיראות יותר טוב".

כשאת נפגשת עם לקוחה לראשונה, מה את עושה?
"קודם כל אני עוברת איתה על המלתחה. אני משאירה את מה שמחמיא לה. אני מראה לה איך  לעשות שילובים חדשים בבגדים. היא לומדת ממש איך לעשות קניות בתוך הארון שלה".

איך נראה סדר היום שלך?
"כל יום הוא שונה. יש ימים שאני יושבת בבית מול המחשב, יש ימים שאני פוגשת לקוחות בבוקר או בערב, לפעמים אני מרצה. זה דינמי ומאוד משתנה, אבל אני יכולה לנהל את זה. למשל, באוגוסט לא עבדתי שבועיים כדי להיות עם הילדים בחופשה. אני משלימה את זה בחודשים אחרים".

השינוי השתלם מבחינה כלכלית?
"זה הכי משתלם מבחינת השעות שאני משקיעה היום לעומת מה שהשקעתי פעם. לפחות עכשיו אם אני עובדת קשה אז זה בשבילי ולא בשביל גוף מסויים ויש לי גם יותר שליטה על הזמן שלי".

היית חוזרת לעבודה בחברה?
"בחיים לא. באמת שאין מה להשוות. אני עושה משהו שבאמת עושה לאנשים טוב וזה מספק אותי".

מה את מציעה לנשים שרוצות לעשות שינוי קריירה?
"אני מציעה לעשות את השינוי בהדרגה. אני למשל הייתי עם הבת שלי בבית ולפעמים לקחתי מטפלת כשיצאתי לעבודה עם לקוחות. הייתה לי הכנסה ולא הייתה הוצאה גדולה על משפחתון. אבל כשאת מחליטה לצאת החוצה - אז בכל הכוח, אין פה באמצע. מי שרוצה תצליח. השאלה מה היא מוכנה לעשות בשביל זה. מי שאוהבת את איזור הנוחות שלה תתקשה".


אירית מגורה – סטייליסטית אישית

אירית מגורה, 34, היא פשוט אישה עם סטייל. לא ברור איך היא לא התחילה בתור סטייליסטית. אבל עד לפני שנה אירית עבדה כמנהלת בחברת שילוח בינלאומית. "מאוד אהבתי את העבודה שלי", היא מספרת, "עד שהיו שינויים מהותיים בחברה, אז החלטתי לעזוב לפני כשנה".

איך הגעת לסטיילינג?
"למדתי סטיילינג לפני 4 שנים בעיקר בשביל עצמי, משהו לנשמה שלי אחרי שאמא שלי נפטרה. תמיד חשבתי שאני אעסוק בזה בגיל מאוחר יותר כקריירה שנייה ופתאום הגיע השינוי המבורך. החלטתי שאני פשוט קופצת למים. לא יכולתי כבר לראות את עצמי עוסקת במה שעסקתי. בעלי הוא איש עסקים ובמשך חודשים ניסיתי למכור לו את הרעיון".

איך הוא קיבל את זה?
"לא הייתה לי הכנסה או עבודה חדשה, אבל הוא הבין שממש רציתי את זה, אז הוא אמר לי שהוא מסכים לגבות אותי במשך שנה. בינתיים יהיו לי את כספי הפיצויים, אבל אם זה לא יילך אז כדאי שאמשיך הלאה. מאז כבר עברה יותר משנה..."

בדקת את השוק לפני שהתחלת?
"בקורס סטיילינג נותנים המון כלים איך לשווק, איך להתחיל ועם מה. קיבלתי בעיקר עצות מחברות שלי מהקורס שכבר עסקו בזה. קיבלתי מילים חיוביות מחברות שלי שנתנו לי גב והמון חיזוקים".

איך המעבר משכירות לעצמאות?
"קשה לעבור מהמקום הבטוח והיציב הזה ולהיות פתאום מי שמניע את התהליך. זה מאוד מאתגר. אני משווקת את עצמי המון דרך הפייסבוק, מפה לאוזן, נטוורקינג. הפייסבוק הכי מוכיח את עצמו".

יש היום המון סטייליסטיות, זה מקשה?
"ברגע שנשים מבינות שכל אחת צריכה סטייליסטית, לאו דווקא נשים נטולות סטייל, הרבה יותר קל להסביר מה זה סטייליסטית. כל אחת צריכה הכוונה, כולנו רוצות להיראות טוב, ליצור רושם ראשוני מדהים, מעולם הדייטינג ועד עולם העסקים. ככל שנשים מבינות ומפנימות את זה, הרבה יותר קל למכור את זה".

אילו תכונות צריך בשביל להיות סטייליסטית?
"יכולת הקשבה וסבלנות מטורפת. זה לא קשור לבגדים בכלל. העניין העיקרי הוא להקשיב לצרכים של הלקוחה. להבין מה היא רוצה להביע, איפה כואב לה, אם היא רוצה להסתיר או להבליט. בלי יכולת הקשבה, אי אפשר לעסוק בזה".

היית חוזרת לג'וב הקודם?
"ממש לא. עזבתי אחרי 7 שנים, הייתי מאוד מוערכת במקום העבודה שלי, אבל הגיע הזמן לשנות. זה היה מהלך בהחלט משתלם".

מה העצות שלך לנשים שרוצות לעשות שינוי?
"קודם כל לנשום עמוק. לקחת בחשבון שלא מיד העבודה תיפול לך על הראש. זה יכול להיות מחר וזה יכול להיות עוד כמה חודשים. לי אישית זה הגיע די מהר. זה 'מזל של מתחילים'. אבל הכי חשוב לא לפחד וללכת עם זה עד הסוף. לבדוק שיש גיבוי כלכלי לחודשים הראשונים, עדיף לא להתאבד על ההתחלה. וכמובן צריך המון עקביות, להיות כל הזמן נוכחת ברשת כדי שידעו שאני כאן בשביל להישאר".




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה