יום ראשון, 19 בפברואר 2017

סופר-מן


איציק סוויסה הפך מדי.ג'יי מוערך למנהל הסופר "הכי זול" בקרית שמונה. אבל בתור אחד שגדל במכולת של אבא, המעבר היה די טבעי: "התאהבתי בתחום הקמעונאות, המכולת במושב הייתה ה-מקום להיות בו, כולם עברו שם ואהבתי לתת להם שירות ולדבר איתם". דיבור צפוץ עם האיש שהוא האבא של הסופר הכי ביתי בעיר.


כתבה וצילמה: שירי פריאנט



את איציק סוויסה יכול להיות שאתם מכירים כמנהל הסניף של הסופר "הכי זול" בקרית שמונה. אבל הרבה לפני, הוא היה DJ מוכשר ויזם, שאף הספיק לנגוס ביס בחלום האמריקאי. בתור אחד שגדל בתוך המכולת של אבא, כנראה שזה היה מהלך טבעי לאיציק, שמאוהב בעבודה שלו, לטוב ולרע.

"נולדתי וגדלתי ברמות נפתלי. בתור ילד עבדתי עם אבא, שניהל את המכולת במושב. הייתי מסדר מדפים, סחורות. בשלב מאוחר יותר כבר החלפתי את אבא במשמרות הערב, בזמן שהוא הלך לנמנם בצהריים. התאהבתי בתחום הקמעונאות. באותה תקופה, המכולת במושב הייתה ה-מקום להיות בו. כל האנשים הגיעו לכאן ומאוד אהבתי לתת שירות ולדבר עם אנשים. כנראה שבגלל זה, בלי להיות מודע, נשארתי בתחום".
איציק בן ה-37 עסק כל חייו במוזיקה. עד היום, גם כשהוא חוזר הביתה בשעות הערב המאוחרות, הוא שומר מקום בליבו לאהבתו הראשונה. "תקלטתי מאז שהייתי בן 14 בערך. התחלתי עם שני קומפקט דיסקים ולאט לאט התחלתי לחסוך כסף ולקנות ציוד". הוא מספר. "תקלטתי באירועי בוטיק, בחתונות, הייתי מאוד מוערך בתחום. אבל רציתי לחיות את החלום האמריקאי, אז טסתי לארה"ב, כשכבר חיכתה לי שם עבודה. היה לי נורא כיף ונורא רציתי להגשים את החלום. כשחייתי בארה"ב כבר מכרתי את כל הציוד שלי בארץ. בסופו של דבר החלטתי לחזור לארץ, אבל בלי שום מושג מה אני הולך לעשות".

מאיזו בחינה?
"כבר מכרתי את כל הציוד שלי. באותה תקופה כל תחום התקליטנות הפך להיות תחרות של למי יש יותר ציוד, יותר מסכי פלזמה, דברים יותר משוכללים. ואני, אני רק הייתי מוכשר במה שאני עושה ולא היה לי יותר מדי. כבר לא התאמתי לתקופה. אחרי שחזרתי, החלטתי שזה הזמן להתבגר קצת, להפסיק עם השטויות בלהתעסק במה ללבוש ואיך להיראות, להיות קצת יותר מיושב. חלאס, מתחילים משהו חדש."

משהו חדש התחיל?
"מאוד התלבטתי מה לעשות, לא ידעתי לאן אני הולך בדיוק. התחלתי לעבוד על פרוייקט ביחד עם חבר. רצינו לספק שירותי צלילי המתנה לעסקים, דבר שלא היה כזה נפוץ אז. לצערי, לא יכולנו להתחרות מול חברות הסלולר הגדולות. אשתי דאז הייתה בחודש השמיני להריונה ופתאום הגיע טלפון מחבר".

איציק קיבל שיחת טלפון מחבר לפני 7 שנים שאמר לו שנפתח סופר חדש בעיר והם מחפשים אנשים טובים לעבודה. באותה תקופה איציק התלבט האם להוציא את הפרויקט שלו לפועל, אך בסופו של דבר החליט ללכת על משהו בטוח, לקראת הולדת בנו הבכור, ענבר.

"כשהתחלתי ב'הכי זול', לא היו עוד סופרים גדולים בקרית שמונה. היו רק עוד שתי רשתות גדולות ואנחנו היינו הראשונים שנכנסנו בתור רשת פרטית. התחלתי לעבוד בסניף כסגן המנהל עם בחורה נוספת. היו בינינו חילוקי דעות ואני באותה תקופה החלטתי שאני עומד להתמקצע בתחום והולך להיות הכי טוב במה שאני עושה. לאחר שנתיים מוניתי להיות מנהל הסניף".

איציק מנהל את הסניף של "הכי זול" בקרית שמונה בחמש השנים האחרונות באדיקות ובמסירות. מלבד ענבר, הוא אב גאה לרוי ונוהר ונשוי בפעם השנייה ליפעת. תוך כדי שיחתנו בשעות הערב המאוחרות, איציק עונה לטלפונים, שולח וואטסאפים, משוחח עם עובד מהסניף שנקלע לצרה, עוזר בבעיות אישיות. גם שם הוא סוג של אבא לעובדים.

זה נראה שהעבודה אצלך לא נגמרת
"זה ממש ככה. המקום פה מאוד מיוחד, מאוד משפחתי. אני לא צריך להעיר יותר מדי בשביל שהעובדים יבינו מה עליהם לעשות. כל מי שמגיע לכאן-מגיע בשביל לתת מעצמו 200%. זה צוות שנבנה עם המון מחשבה ועם חזון. יש כאן ילדים בני 16 עד מבוגרים בני הגיל השלישי שכבר יצאו לפנסיה. כשלאחד העובדים יש בעיה, אני לוקח את זה אישית, מנסה לעזור. אני כן סוג של אבא וזה כואב לי אם מישהו נפגע. אני אלחם עבורם, ללא ספק".

מה כל כך מיוחד בצוות?
"תראי, יש פה המון סופרים והרבה תחרות. אנחנו צוות של 50 עובדים וכולם מעניקים שירות מהלב. אם תגיע בחורה בהריון- הם יעזרו לה לסחוב את השקיות לאוטו, ואם אדם קשיש יתנשף- הם יגישו לו בקבוק מים. לא צריך להגיד להם אפילו. למשל, השנה עשינו מסיבת חנוכה לעובדים והיה מאוד כיף. ישנם שני עובדים בסופר מעל גיל 70 שעושים עבודה מדהימה ומהווים השראה לחבר'ה הצעירים. באותה מסיבה הענקנו להם תעודת הוקרה. הם התרגשו עד דמעות. בשבילי זה המהות בעבודה. אנחנו מועסקים בשכר מאוד קשה, עובדים בימי שישי ובערבי חג עד הדקה התשעים. אבל כולנו נלחמים על הפרנסה של המקום ושלנו. מעין גאוות יחידה".

ובתור בן אדם מאוד אבהי, איך אתה מצליח לנהל מבלי לשמור על דיסטנס?
"יש היררכיה מאוד ברורה בסופר. אני יכול לחבק את אחד העובדים ואחר כך להעיר לו כשצריך. אני מאוד מקצועי בעבודה ורואים את זה בשטח, בנראות של הסופר, בשירות. הבעלים של המקום לא נמצא בקרית שמונה, הוא יושב בירושלים, והוא סומך עלינו לנהל את המקום. ולכן אנו מחוייבים לעשות את העבודה הכי טובה שיש, וכך אנו עושים. המשרד שלי תמיד פתוח והלקוחות תמיד נכנסים להודות לנו על השירות ועל המסירות".

מה השאיפות שלך לעתיד?
"בא לי לטוס לתאילנד (צוחק). אבל ברצינות, מבחינה מקצועית, אני מקווה שהצוות לא ישתנה ושהסופר יפרח. למרות התחרות הקשה שהתפתחה בקרית שמונה, המתחרים שלנו הבינו שאוכלוסיית קרית שמונה אינה מתנהגת כמו עדר ורצה אחרי גימיקים וסיסמאות. הפן האישי, האיכות והשירות זה המניע והמוטו שלנו. אנחנו סוג של דוד וגוליית. למרות הכל, הצגנו השנה גידול במכירות, לקוחות רבים התווספו למעגל הלקוחות שלנו וידינו עוד נטויה."


פורסם במידע 8





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה